Platforma edukacyjna dla Pfleiderer Polska

Współpraca z firmą Pfleiderer to historia o tym, jak wiedza może przekładać się na sukces. Dedykowana Platforma e-learningowa, którą stworzyliśmy, to nie tylko kolejny system. To przepustka do wiedzy, która przekłada się na lepsze decyzje, efektywność pracy i zadowolenie klientów. Dzięki niej stolarze, architekci i projektanci mają dostęp do kompleksowych materiałów, a każdy webinar czy szkolenie to krok w kierunku lepszego zrozumienia produktów Pfleiderer.

 

Pfleiderer Polska Sp. z o.o. jest producentem wysokiej jakości płyt drewnopochodnych. Oferują produkty dla rynku meblowego, architektów wnętrz oraz dla branży budowlanej. Kładą oni duży nacisk na innowacyjne rozwiązania oraz dysponują praktycznymi i kreatywnymi rozwiązaniami w zakresie oferty, jak również serwisu. Spółka konsekwentnie angażuje się w działania w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz stale podnosi poziom obsługi swoich partnerów biznesowych czy klientów.

Wynikiem ich dbałości o jak najwyższy standard świadczonych usług jest platforma e-learningowa Akademia Pfleiderera. To projekt powstały w odpowiedzi na postawiony przez nich cel, jakim było dostarczenie informacji, ale także wyposażenie klientów w narzędzia, które sprawią, że doświadczenie z ich produktem będzie wyjątkowe. To właśnie od postawienia sobie przez nich tego celu zaczyna się nasza współpraca.

 

 

Zadania i cele projektu

Kiedy Pfleiderer zgłosił się do nas z prośbą o wdrożenie nowej platformy e-learningowej, wiedzieliśmy, że to nie będzie zwykłe zadanie. Zwłaszcza, że firma miała już negatywne doświadczenia dotyczące branży szkoleniowej.  Korzystali oni bowiem wcześniej z platformy e-learningowej, w której pojawiły się:

  • liczne ograniczenia funkcjonalne, 
  • problemy z zarządzaniem użytkownikami,
  • braki w możliwościach dostosowania do specyficznych potrzeb firmy. 

Pfleiderer-Woodeco-logo

Przed nami stało wiele wyzwań. Po pierwsze, musieliśmy stworzyć platformę, która byłaby bardziej funkcjonalna i łatwiejsza w użyciu niż poprzednie systemy. Po drugie, platforma musiała być dostosowana do szczególnych potrzeb Pfleiderer - w tym do innych treści kierowanych do różnych grup użytkowników i rodzaju oferowanych szkoleń. Po trzecie, naszym zadaniem było nie tylko stworzenie nowej, lepiej dopasowanej platformy, ale również platformy, która zminimalizuje odczuwalne zmiany dla użytkowników końcowych. 

Aby to osiągnąć, postawiliśmy przed sobą następujące cele:

  • stworzenie intuicyjnej i funkcjonalnej platformy e-learningowej,
  • ułatwienie zarządzania użytkownikami i treściami szkoleniowymi,
  • zachowanie spójności wizualnej z poprzednią platformą,
  • dodanie nowych funkcji, takich jak moduł webinarów i katalog linków branżowych.

 

 

Proces Realizacji

 

Planowanie

Faza planowania rozpoczęła się od szczegółowej analizy potrzeb klienta. Przeprowadziliśmy szereg spotkań z przedstawicielami firmy Pfleiderer, aby dokładnie zrozumieć ich oczekiwania i problemy z poprzednią platformą. Następnie opracowaliśmy strategię, która zakładała przeniesienie treści i użytkowników ze starej platformy, zachowanie spójności wizualnej oraz dodanie nowych funkcjonalności. 

 

Projektowanie

Na podstawie zebranych informacji zaprojektowaliśmy nową platformę e-learningową, która uwzględniała wszystkie potrzeby firmy Pfleiderer. W fazie projektowania skupiliśmy się na UX/UI, aby zapewnić intuicyjność i łatwość obsługi platformy, pamiętając oczywiście o spójności wizualnej. Oferowana przez nas technologia i nowoczesne rozwiązania umożliwiły zaprojektowanie modułów do łatwego zarządzani treściami oraz dostępami dla użytkowników. Zaprojektowaliśmy również moduł do przeprowadzania webinarów oraz funkcjonalności związane z katalogowaniem linków branżowych. 

 

Testy i Wdrożenie

Implementacja platformy obejmowała przeniesienie zawartości merytorycznej oraz profili użytkowników z poprzedniego systemu. Zespół programistów pracował nad rozwinięciem modułu uprawnień, aby umożliwić dostęp do treści różnym grupom użytkowników (stolarze, wykonawcy, architekci, itd.). Przeprowadziliśmy również szereg testów, aby upewnić się, że platforma działa bez zarzutu. 
Proces wdrożenia obejmował szkolenie dla administratorów i redaktorów platformy. Zorganizowaliśmy spotkania instruktażowe oraz przygotowaliśmy szczegółowe materiały szkoleniowe. Nadzorowaliśmy również migrację treści i użytkowników, aby zapewnić płynne przejście na nową platformę i wykluczyć zakłócenia w działalności firmy.

 

 

Od wyzwania do sukcesu - rezultaty współpracy

 

Projekt został przez nas zrealizowany i wdrożony w ciągu 4 miesięcy. A klient zyskał funkcjonalną i nowoczesną platformę, która:

  • zachowała spójność wizualną - dzięki utrzymaniu kolorystyki oraz wizualizacji  szaty graficznej, użytkownicy mieli poczucie kontynuacji, co ułatwiło im adaptację do nowego systemu;
  • usprawniła dostęp do treści - migracja treści umożliwiła użytkownikom korzystanie ze znanych materiałów edukacyjnych w nowym środowisku, a dedykowany moduł uprawnień pozwolił na udostępnianie i prezentowanie treści zamieszczonych na platformie, w zależności od grupy użytkowników, czyli: stolarzy, wykonawców, architektów, projektantów, partnerów biznesowych, pracowników oraz innych osób;

  • ułatwiła rejestrację i logowanie - dzięki dedykowanej rejestracji oraz synchronizacji z systemem 1login, proces logowania stał się prosty i bezpieczny;

  • rozszerzyła możliwości edukacyjne - nowe moduły, takie jak kreator szkoleń na platformie, katalog linków i webinary, wzbogaciły platformę o dodatkowe funkcje, które zwiększyły jej atrakcyjność i użyteczność dla użytkowników;

  • umożliwiła użytkownikom dostęp do ciekawie opracowanych szkoleń w standardzie SCORM - zapewniającym tym samym kompatybilność treści e-learningowych z różnymi systemami LMS; dzięki zgodności ze standardem SCORM, firma może w atrakcyjny sposób przekazywać , animować swoje treści edukacyjne, dostosowując je do zmieniających się potrzeb rynku i użytkowników;

  • pozwala na monitorowanie postępów użytkowników - przez wcześniej wyznaczonych koordynatorów; jeśli zachodzi taka potrzeba, Koordynator może restartować lub blokować podejście do danego szkolenia; dodatkowo, moduł raportowania daje możliwość wygenerowania raportu z postępów użytkownika w szkoleniu;

  • pozwala na automatyczne generowanie certyfikatu - który posiada najważniejsze informacje, takie jak dane uczestnika, informacje o szkoleniu oraz jego wynik. Certyfikat generowany jest na szablonie firmowym  Pfleiderer. Wygląd certyfikatów zależy od ustawień w panelu administracyjnym.

Ta współpraca umocniła nas w przekonaniu, że to właśnie elastyczność i zrozumienie specyficznych potrzeb klienta są najważniejszymi elementami w projektowaniu dedykowanych rozwiązań. Dzięki temu, udało się stworzyć narzędzie, które znacząco poprawiło jakość edukacji w firmie, minimalizując jednocześnie odczuwalne zmiany dla użytkowników oraz partnerów biznesowych

Masz jakieś pytania?

Masz jakieś pytania?

Chętnie na nie odpowiemy!
Nasz zespół sprzedaży jest tu dla Ciebie.

formularz.webp